Szpitalna wyprawka z Canpol

 

Gdy czas rozwiązania zbliża się wielkim krokami, każda przyszła mama przygotowuje swoją szpitalną wyprawkę. U mnie przygotowania do porodu i przyjęcia nowego członka rodziny zbliżają się już ku końcowi. Torby są już spakowane i czekają cierpliwie w szafie.

Czego nie powinno zabraknąć w wyprawce do szpitala?
Dziś chcę napisać o trzech obowiązkowych elementach mojej szpitalnej wyprawki: podkładach poporodowych, laktatorze oraz wkładkach laktacyjnych




Dlaczego laktator w szpitalnej wyprawce?
Może kogoś zdziwić dlaczego do szpitala zabieram laktator. Doświadczenia z poprzedniego porodu nauczyły mnie, iż są sytuacje gdy naprawdę może się przydać. Synek urodził się wcześniej musiałam ściągać pokarm i donosić na PIN i oczywiście laktator był wówczas bardzo, bardzo potrzebny. Zostało kilka tygodni, mam nadzieję, że nie będzie już takiej konieczności, ale wiadomo początki są trudne, może okazać się, że maluszek będzie miał problem w wyssaniem pokarmu. Laktator na pewno przyda się również do pobudzania laktacji. Więc ja bez laktatora do szpitala nie jadę. 

Jaki laktator wybrać?
Na rynku jest dostępnych bardzo wiele różnych rodzajów laktatorów od manualnych, elektrycznych po tłokowe. Ja poprzednio używałam laktatora tłokowego i powiem szczerze, odciąganie pokarmu wymagało ode mnie sporo wysiłku. Przy drugim dziecku zaczęłam szukać czegoś innego. Dla mnie ważne było to aby laktator spełniał swoją funkcję i był niedrogi. I tak znalazłam Canpol Laktator ręczny Basic.
 
Laktator od Canpol ma ergonomiczny uchwyt, dzięki czemu łatwiej ściąga się pokarm. Przy wyborze laktatora ważna jest nakładka i kształt lejka. W tym laktatorze mamy silikonową nakładkę masującą oraz specjalnie profilowany kształt lejka. W komplecie mamy podstawkę, więc można sobie wygodnie postawić laktator na stoliku obok łóżka. Najbardziej co mnie ucieszyło to kompatybilność z butelkami szeroko i wąskootworowymi marki Canpol Babies. Nie muszę się martwić, że nie dobiorę smoczka lub butelki. 

Laktator ręczny czy elektryczny?
Oczywiście pewnie ktoś powie, że najlepszy jest laktator elektryczny. Zgadzam się z tym w zupełności, pod warunkiem, iż zamierzamy bardzo często korzystać z laktatora. Jeżeli ściąganie pokarmu ma być sporadyczne, bo ktoś będzie karmił piersią, to będzie zbędny wydatek. Laktator ręczny jest dużo tańszy i naprawdę przed zakupem warto się zastanowić, jak często będziemy z niego korzystać.




Czy się kierować wybierając wadki laktacyjne? 
Wybierając wkładki laktacyjne warto zwrócić uwagę na kilka cech. Wkładki Canpol posiadają kilka zalet, są:
  • bardzo miękkie, materiały, z których wykonana jest wkładka są bardzo miękkie i delikatne. Dzięki temu nie podrażniają delikatnych piersi mamy.
  • chłonne i komfortowe, posiadają wkład żelujący oraz warstwę izolującą wilgoć, które zapewniają poczucie suchości i świeżości na długi czas.
  • wielowarstwowe i oddychające, składają się z 3 warstw: warstwy zabezpieczającej przed przeciekaniem, warstwy izolującej wilgoć i oddychającej warstwy zewnętrznej.
  • pakowane oddzielnie, każda para wkładek jest zapakowana w foliowy woreczek, co zapewnia odpowiedni poziom higieny i wygodę zarówno w domu jak i poza nim.
  • zapewniają wygodę, posiadają samoprzylepny pasek utrzymujący wkładkę na właściwym miejscu.



Jakie podkłady poporodowe? Cienkie czy grube?
Ja podkładom poporodowym grubym mówię stanowcze NIE!!!  W szpitalu, w którym pierwszy raz rodziłam standardowo dostawało się na początek grube wkłady poporodowe. Były one bardzo nie wygodne i przede wszystkim mało chłonne, całość wydzieliny zamiast się wchłonąć do środka zostawała na zewnętrznej części wkładki. Trzeba było bardzo często wymieniać podkłady. Na rynku są dostępne różnego rodzaju podkłady, od grubych po te cienkie. Ja zdecydowanie jestem zwolenniczką podkładów cienkich. Podkłady od firmy Canpol właśnie takie są i mają:
  • szeroki, profilowany kształt oraz cienką strukturę zapewniającą dyskrecję noszenia i skuteczną ochronę przed zabrudzeniem.
  • są oddychające, posiadają oddychającą i miękką warstwę zewnętrzną
  • superchłonne, wkład żelujący szybko pochłania i zatrzymuje wilgoć wewnątrz podkładu; neutralizuje także zapachy
  • doskonale podtrzymujące podkład, szeroki pasek samoprzylepny utrzymuje podkład na miejscu
  • miękkie, miękka górna warstwa ściśle przylega do wypełnienia, nie rozwarstwia się zapobiegając przyleganiu do skóry i podrażnieniom


Podsumowując:
Laktator, wkładki laktacyjne oraz podkłady poporodowe są według mnie nieodzownym elementem szpitalnej wyprawki. Warto o nich pamiętać i wybierać takie, które nie tyle kuszą ceną co posiadają sporo zalet. Ja polecam produkty firmy Canpol. Zawsze można znaleźć coś co spełni nasze oczekiwania. Drogie mamy a jaka jest wasza opinia na ten temat?